KONTAKT: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Inkluzija djece s teškoćama u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja

 

Integracija - uključivanje djece s manjim teškoćama u redovan sustav odgoja i obrazovanja.
Inkluzija - proces kojim u isto okruženje stavljamo djecu iste kronološke dobi sa i bez posebnih potreba radi njihove zajedničke igre, druženja i učenja.


Inkluzija je proces učenja i odgajanja djece s posebnim potrebama zajedno s djecom koja nemaju takvih potreba. Tada ta djeca imaju jednake mogućnosti u razvoju svojih tjelesnih, emocionalnih, društvenih i drugih sposobnosti. Inkluzija omogućuje djeci s posebnim potrebama mogućnost za promatranje, imitiranje i doticaje s djecom koja su normalno razvijena.
Uključivanjem djece s posebnim potrebama u redovne skupine, njihovi se pojmovi proširuju. Socijalna integracija djece s posebnim potrebama i njihovih vršnjaka koji nemaju posebne potrebe daje mogućnost svoj djeci da uče, igraju se i žive zajedno, te da se razviju u osobe koje razumiju i poštuju jedni druge.


Brojni istraživači vjeruju da su socijalne interakcije s vršnjacima osnova za razvoj i socijalizaciju djeteta. U najboljem slučaju, ti odnosi mogu doprinijeti najvišim postignućima djeteta te njegovom socijalnom i mentalnom razvoju. Ima nekoliko ključnih područja u kojima odnosi s vršnjacima imaju glavni utjecaj.


To su:
1. Razvoj socijalnih vrijednosti, stavova, pogleda na svijet i opće sposobnosti.
2. Predviđanje i utjecaj na buduće mentalno zdravlje djeteta. Djeca koja imaju slabe odnose s vršnjacima i ostaju socijalno izolirana, sklona su psihičkim problemima kad odrastu.
3. Podučavanje djece kako da ne budu socijalno izolirani. Grupa vršnjaka pruža okružje u kojem se uče i vježbaju socijalne vještine.
4. Utjecaj na upuštanje djeteta ili adolescenata u problematična ponašanja, kao što je korištenje droge.
5. Podučavanje djece kako da kontroliraju agresivno ponašanje. Nadvladavanje agresije u društvu sebi jednakih siguran je način da se nauče i vježbaju granice do kojih se smije ići.
6. Pomoć pri razvijanju spolnog identiteta. Dok je obitelj ta koja prva sudjeluje u tom procesu, vršnjaci ga proširuju i razvijaju.
7. Pomoć pri razvijanju širih pogleda na svijet i pomak od egocentrizma.
8. Utjecaj na obrazovno postignuće djeteta i njegove ciljeve za budućnost.

Koristi za dijete koje je započelo s inkluzijom
• Prilika za druženje s vršnjacima.
• Uzori među vršnjacima za vještine i ponašanja.
• Aktivnosti na razini dobi u područjima gdje ne zaostaje.
• Veće samopoštovanje zbog boravka u redovnoj grupi
• Koristi za ostalu djecu u programu
• Prilike za učenje o razlikama.
• Veće samopoštovanje zbog pomaganja drugima.
• Učenje novih socijalnih vještina interakcije s djecom različitih sposobnosti.
• Razvijanje razumijevanja teškoća koje imaju djeca s posebnim potrebama.
• Postaju osjetljivi prema potrebama drugih i bolje razumiju različitost.
• Djeca spoznaju da pojedinac može prevladati svoje teškoće i tako postići uspjeh.
• Priznavanje vlastitih sposobnosti, vještina.

Koristi za roditelje djeteta u inkluziji
• Osjećaj da je njihovo dijete prihvaćeno.
• Saznanje da njihovo dijete dobiva najviše prilika koliko je to moguće.
• Prihvaćanje razlika.
• Informacije o djetetu u usporedbi s drugom djecom.

Koristi za roditelje ostale djece u programu
• Spoznaju individualne razlike među djecom i načine kako pojedine obitelji rade sa svojom djecom koja imaju posebne potrebe.
• Otkrivaju nove putove i načine za međusobnu pomoć.

Briga za dijete u inkluziji – odgojitelji
• Profesionalni razvoj/učenje novih vještina.
• Izazov, novi interes u radu.
• Pružanje potrebne usluge.
• Definiranje individualnih mogućnosti djece i specifičnih potreba učenja pojedine djece.
• Povećanje sposobnosti za individualizirani rad.

VAŽNI ČIMBENICI
• STVORITI POZITIVNU ATMOSFERU
• OMOGUĆITI OSJEĆAJ SIGURNOSTI
• OMOGUĆITI DOŽIVLJAJ USPJEHA
• OMOGUĆITI OSJEĆAJ PRIHVAĆENOSTI I POŠTOVANJA
• PRUŽITI MOGUĆNOST ODABIRA IGARA U CENTRIMA AKTIVNOSTI
• OMOGUĆITI PRILIKU ZA SVLADAVANJE NOVIH VJEŠTINA


Pripremila: Andrijana Leš, pedagoginja

  • hwa
  • hajde
  • kutak0
  • leptir
  • realnost100
  • djecanade
  • suncanimost
  • ercduga
  • svjetlo2
  • kiseljak
  • sunce-derventa
  • umnrlbl
  • buducnost100
  • jednakost